2009 m. gruodžio 2 d., trečiadienis

Naujo Rusijos kino koncentratas



Gruodžio 4 d. 19 val. „Skalvijos“ kino centre jau ketvirtą kartą atidaromos Naujojo Rusijos kino dienos. Neperkrautoje šių metų programoje (gruodžio 4–10 d.) bus parodyti šeši nauji, po įvairius kino festivalius keliaujantys, ir prizus renkantys rusų režisierių filmai. Daugumoje filmų pasakojimas sugrąžina į praeitį. Tačiau dažniausiai tai tėra fonas dramatiškai žmogaus istorijai išryškinti. Taip pat programoje yra ir Rusijos šiandieną atskleidžiančių filmų.
Režisieriaus Nikolajaus Dostalio filmas „Petia pakeliui į dangaus karalystę“, sukurtas pagal to paties pavadinimo Michailo Kurajevo apysaką, nukelia į Stalino laikus, kur viename miestelyje tvarką prižiūri vietinis kvailutis Petia. Nesvarbu, kad jis dėvi ne pilną specialią uniformą, o ginklo dėkle medinis pistoletas, žmonės nesipriešina jo reiklaujamai tvarkai. Patiklus, bet pricipingas Petia, neskiriantis propagandos nuo realybės yra tinkamas politinių manipuliacijų objektas. Filmas tarptautiniame Maskvos kino festivalyje pelnė didįjį prizą – „Auksinį Georgijų“.
Aleksejaus Germano jaunesniojo filmas „Popierinis kareivis“ sugrąžina į kosmoso užkariavimo pradžią. Filmo herojus Danila - pirmųjų rusų kosmonautų daktaras. Šalia tokių šaliai svarbių įvykių išryškėja asmeninė Danilos tragedija. Jis turi padaryti keletą svarbių sprendimų, kurie jam gali kainuoti ne tik profesijos, asmeninės laimės praradimą, savigarbą, bet ir patį gyvenimą. „Popierinis kareivis“ 2008 m. Venecijos kino festivalyje pelnė „Sidabrinį liūtą“.
Daug kas turėtų prisiminti Kareno Šachnazarovo kūrybą („Mes iš džiazo“, „Kurjeris“), o ir jį patį, kai prieš keletą metų svečiavosi festivalyje „Gyvasis Rusijos kinas“. Naujausias šio režisieriaus filmas - „Palata nr. 6“, sukurtas pagal to paties pavadinimo Antono Čechovo apsakymą. Tačiau istorija rutuliojasi šių laikų psichiatrinėje. Už daktaro Ragino vaidmenį aktorius Vladimiras Iljinas tarptautiniame Maskvos kino festivalyje pelnė „Sidabrinį Georgijų“.
Apie šiuos laikus, tačiau ne apie naujus herojus kalba režisierius Aleksejus Mizgiriovas filme „Būgnas būgnelis“. Tai vidutinio amžiaus moters, bibliotekininkės Katios gyvenimo drama. Sunku atpažinti pagrindinį vaidmenį filme sukūrią aktorę Nataliją Negodą, kuri prieš gerą dešimtmetį išgarsėjo po skandalingo filmo „Mažoji Vera“ pasirodymo kino ekranuose. Filmas „Būgnas būgnelis“ Lokarno kino festivalyje pelnė „Sidabrinį leopardą“.
Didžiausio triukšmo ir diskusijų Rusijoje sulaukė nepriklausomų kūrėjų filmas „Rusija 88“.
Dokumentine stilistika sukurta istorija pasakoja apie siautėjančią skinų grupuotę. Režisierius Pavelas Bardinas rėmėsi tikrais įvykiais Rusijoje. Filme taip pat naudojami ir reportažiniai intarpai, kuriuose praeiviai atsako į klausmą: „Rusija – rusams?“
Naujojo Rusijos kino dienos gruodžio 4 d. 19 val. atidaromos animacijos klasiko Andrejaus Chržanovskio filmu „Pusantro kambario, arba Sentimentali kelionė tėvynėn“. Filme, įsivaizduojamoje kelionėje į Peterburgą, atkuriama rašytojo ir poeto Josifo Brodskio vaikystė, jaunystė, epizodai iš emigracijos. Pagrindiniu impulsu režisieriui tapo rašytojo apsakymas „Pusantro kambario“. Filme yra ir animacijos intarpai, kuriuose naudojami J. Brodskio piešiniai.
Nedidelė šių metų programa suteikia žiūrovams galimybę bent kartą metuose kino ekrane pamatyti vienus geriausių pastarųjų metų rusų režisierių filmus.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą